Red Rock Sailing team’s 2. stevnet i Norsk Seilsportsliga 2021

Denne gangen befant seilsportsliga seg i selveste Larvik-helgen 14 -15 August.

Etter en veldig suksessfull start på 1. stevene i Sandeford, var LSF-Red Rock Sailing team klar for å havne rundt de beste i Elite serien igjen. Også denne gangen var det juniorer som stilte; Lag kaptein Thomas med Daniel, Wenche og Aleksander i båten. Dave var med som reserve, men valgte ikke å seile, med at ungdommene seilte så bra som de gjorde.

Første dagen var fylt med masse god seiling over hele feltet og relativt god vind. Første regatta allerede greide laget å hente en spiker og fortsatte på en god vei etter det. På enden av dagen var teamet på en tredje plass, noe som var over alle forventninger.

Den andre dagen var fylt med mer krevende vindforhold og enorme vindskift. Etter litt uflaks på å velge den favoriserte siden av banen rykket Lillesand ned til en plass. Deretter ble det også straffepoeng med en ‘touch’ ved starten, som dyttet teamet enda mer ned på rankingen.  Litt skuffende for teamet som ville gjerne på pallen, men fortsatt veldig fornøyd med masse god seiling.

bilder Trond Teigen / Morten Jensen / Dave

Teamet og fikk en 5. plass på stevnet og overall 6. plass i eliteserien.  Dette er  en forbedring fra forrige stevne, noe teamet er selvfølgelig veldig fornøyd med.

Det var vel en veldig suksessfull helg og teamet gleder seg masse til neste stevne, som blir avholdt i Florø. Teamet håper å stille opp med det samme laget for å fortsette til den gode plassen de ligger an til å få.

WT

Comments are closed.