Red Rock Sailing team’s 1. stevnet i Norsk Seilsportsliga 2021

Denne gangen var det Eliteserie debuten for Lillesand Seilforening (øverste didvisjon)

Etter ett års pause på grunn av den globale pandemien ble årets første stevne i seilsportsligaen gjennomført i Sandefjord helgen 10. og 11. juli. Grunnet smittevernsregler har ikke RedRock teamet fått trent like mye som ønsket. Bortsett fra dette, leverte ungsomsteamet et bra resultat; med en 7. plass sammenlagt ligger teamet i den øvre halvdelen av resultatlisten. (resultatlistene viser en 8. plass, men feil med utstyr i første regatta vil si at teamet får godtgjørelse.)

Den første dagen var været dårlig og vindforholdene veldig skiftende. Med et fokkeskjøte som røk i første regatta, fikk ikke teamet fra Lillesand starten de hadde håpet på. Men en spiker (1. plass ) i tredje seilas viste at selv et ungt lag, har sjanse mot veteranene.

Den andre dagen begynte bedre, med mer vind og mer stabil vind enn dagen før og i tillegg skinte sola. Første regatta fikk laget dagens spiker, og fikk vist at når utstyret fungerer og vinden er mer forutsigbar, har de også mulighet til å hevde seg i feltet.

Laget gjorde en strålende innsats og burde være godt fornøyd med årets første stevne.  Med lettede restriksjoner kan laget også endelig begynne å trene jevnere med Melges 24 som står på Lillesand seilforening.

Alt i alt var helgen en suksess for alle lagene som deltok, og det ble nevnt på livesending at teamet fra Lillesand hadde overrasket flere enn kun teamet selv.

Neste stopp: Larvik 14.-15. august- stevne 2,  og teamet håper at mange LSF medlemmer skal følge med på live streaming seilsportsliga fcaebook side eller ta en tur opp til Larvik for å se direkte fra brygga!

AG.