H – båten «Sail Sundt»

Seilforeningens H-båt "Sail Sundt" står ennå på land, da det ikke har vært noen som har meldt interesse for å seile denne båten i år.
Den, eller de, som har lyst på litt vårpuss, og enda mere lyst til å seile H-båt i sommer, er hjertelig velkommen.

Båten står på land, med renblåst bunn. Dvs bunnen må primes opp og stoffes, dette blir det litt hjelp til. Resten av båten må vaskes og poleres, det skal monteres to nye vinsjer i cockpit (blir det og hjelp til), skiftes noen fall, så er båten klar. Det er litt nødvendig reperasjonsarbeide som må gjøres, men det skal foreningen stå for, men det blir ikke satt i gang noe før vi har noen som har lyst til å påta seg båten for sesongen.

"Sail Sundt" er ellers i "god form" med en grei seilgarderobe, og klarer å hevde seg på regattabanen med litt trening og innsats. I fjor ble den seilt av jentelaget "Ladyfix" til gode resultater, og tror jentene hadde det morsomt og lærerikt ombord. Den passer perfekt for tre voksne, men seiles og greit med fire ombord. H – båten er en ypperlig begynnerbåt, da den er enkel å håndtere, men den er både rask og morsom å seile, og takler også friske forhold.

Den, eller de som har lyst, vil disponere båten gjennom sesongen, men må stå ansvarlig for utsetting og opptak, og sørge for at båten er i like bra stand når den går i vinterdvale til høsten som da den ble satt ut. Det settes opp en kontrakt med Seilforeningen for å ivareta dette.

Dersom det høres fristende ut er det bare å ta kontakt med undertegnende, eller andre i klubben som sikkert videreformidler dette til en av oss i styret. I klubben er det fem H-båter, hvor tre er aktive på regattabanen.Har du lyst på "Sail sundt", kan det bli det fire…. Båter trives best på vann…

Anders A. Andersen
formann LSF.