Avslutningsfest 2012

50 feststemte seilforeningsmedlemmer samlet seg lørdag kveld i sine lokaler på Kokkenes. Avslutningsfesten for sesongen startet nemlig med en velkomstdrink og omvisning i LSF sine nye lokaler ytterst på bryggekanten.

Deretter bar det til festlokalet, hvor havets delikatesser stod på menyen. Riktig passende mat for seilere!Tur og Hav gruppen i LSF har hver onsdag året igjennom, hatt seilregatta med til sammen 11 konkurrerende kjølbåter. Disse er delt inn i Liten og Stor klasse, og kveldens høydepunkt var selvfølgelig utdeling av pokaler til årets vinnere. Anders Andersen, som er leder i Tur og Hav gruppen, hadde resultatene klare, og kunne formidle følgende: 1.plass i Stor klasse gikk til Even Aaby Larsen i Jakobine, og 1.plass i Liten klasse gikk til Eirik og Håvard Blekastad og Stefan og Tommy Walker i Breeze Brothers.

Ungguttene klarte igjen å sikre seg 1.plass i Liten klasse. Eirik og Håvard Blekastad, Tommy og Stefan Walker ble tildelt vandrepokalen for 2.år på rad. Anders Andersen minte om at alle seilere måtte skjerpe seg til neste år. Skulle guttene i Breeze Brothers vinne den for 3.år på rad, ville den bli deres til odel og eie!

Kirsten Vennesland stod for overrekkelsen av Venneslands minnepokal, vandrepokalen i sølv. Denne ble delt ut for andre året på rad, og ikke overraskende var det brødreparene Blekastad og Walker i Breeze Brothers som vant den ærefulle pokalen for beste over-all seiler gjennom sesongen. Brødrene hadde all grunn til å være stolte over å ha gjentatt suksessen fra i fjor. Mon tro om de klarer det igjen til neste år, lurte Anders Andersen på. \»De gamle seilerne\» i Tur og Hav gruppen har nok noe å lære av ungdommen!

Anders Andersen kunne endelig henvende seg til det yngste laget i Liten klasse. To 12-åringer hadde allerede drukket opp 2 flasker med julebrus, mens de tålmodig ventet på litt velfortjent oppmerksomhet. Oliver Walker og Aleksander Gauslaa har seilt H-båt, som regel sammen med sitt mannskap på 12 og 14 år, men også alene i double-handed seilas. De unge, ivrige seilerne har heist spinnaker og seilt på lik linje med de voksne. De fikk derfor en velfortjent applaus og litt ekstra premier for sin 3.plass. Det er nok ikke mange som seiler regatta i H-båt i en alder av 12 år!  Jollegruppa kan ta sin del av æren for at flere ungdommer nå er med på onsdagsreattaene, og for at de gjør det så bra! Mottoet må vel da bli at man vokser aldri fra seiling, man bare overfører kunnskapene til en større båt!

Comments are closed.